Reilu kymmenkunta vuotta sitten olin matkalla työstä kotiin. Seisoin bussissa, sateli, oli harmaata. Päällä oli harmaa takki. Mietin, että kaikki oli ok: vakituinen työ, ystävät jne. Lähestyin taloa, jossa asuin. Sekin oli harmaan sävyinen. Katsoin ikkunoita toisessa kerroksessa, kuten oli tapana katsoa aina kotiin mennessä. Halusin sieltä pois - jonnekin.

Tasaista, turvallista, ennustettavaa. Halusinko elämä elämäni olevan sitä jatkossakin. Vastaus oli, että en halunnut.

Kaikki on sen jälkeen toisin. Paremmin. Mutta se tasaisuus, turvallisuus ja ennustettavuus eivät ole enää niitä ominaisuuksia, joita se sisältää.

Tapaan miestä pari kolme kertaa viikossa - periaatteella mun luo tai sun luo. Voisi sanoa, että asumme yhdessä osan viikkoa. Yhdessä ja erikseen. Hän laittoi minulle eilen wokkia, minä tarjosin jälkiruuan. Kuuntelimme musiikkia. Vietimme sensuellin yön. Olen hänestä onnellinen.